In september 2023 maakte Nederland kennis met Odido, voorheen bekend als T-mobile en Tele2. Als een van Nederlands grootste provider is zo’n merk op talloze manieren zichtbaar. Iwaarden werd gevraagd voor het vernieuwen van de signing in de drie kantoorcomplexen. Het project werd door Iwaarden begeleid en uitgevoerd; van projectmanagement tot en met DTP en van het productieproces tot en met de montage.

Voor een soepel verloop heeft Iwaarden als eerst de locatie in kaart gebracht. Vanuit deze vooropname zijn de verschillende onderdelen nauwkeurig ingemeten waarna ze door de  DTP’ers werden voorzien van het juiste ontwerp. Verdieping voor verdieping werd vormgegeven.

Vervolgens werden de ontwerpen geprint met behulp van Iwaardens uitgebreide printerpark. Het printen van een wit verloop op de glasheldere folies was een van de technische uitdagingen in dit project. Er zijn diverse tests gedraaid om de juiste instellingen en manier van printen te vinden voor een consistent resultaat.

Het complete gebouw werd voorzien van Odido-branding. Voor iedere ruimte werd een passende stijl in vorm en materiaal gekozen. Zo zijn de wanden in het auditorium voorzien van akoestische panelen. In het atrium zijn onder andere de entree, het sportveld en de koffiebar aangekleed met speelse wandvisuals. In de bespreekkamers zijn verschillende toepassingen gebruikt waaronder whiteboard, textielframes en de herkenbare Odido full-color prints. En heb je de mega Odido letters op de gevel al gespot?

In het weekend voor de onthulling werkten er ruim 60 signmakers uit Iwaardens netwerk op de drie locaties om 4500 m² aan branding uit te voeren. Door nauw samen te werken met partijen die Iwaarden vertrouwd zijn, zijn ze tot dit prachtige resultaat gekomen! Het kan ook zo, Odido.

Opdrachtgever: VIM Group
Ontwerpen: DAY