Autoreclame: Effectief en doeltreffend
Autoreclame is een zeer effectieve vorm van reclame; met een relatief lage investering is er een groot bereik. Een bedrijfsauto die veel op drukke wegen rijdt, wordt per maand door honderdduizenden personen gezien. Verkeersdeelnemers kunnen niet om de boodschap heen. Met autoreclame wordt de doelgroep in de regio waarin het bedrijf zelf actief is bereikt. Daarmee is autoreclame efficiënt én doeltreffend.
Hoge attentiewaarde
Reclame op bedrijfswagens kan variëren van een simpele belettering tot zeer uitgebreide fullcolour uitingen met een hoge attentiewaarde. Van oudsher werden de flanken van bedrijfsauto’s al door de letterschilder onder handen genomen. Deze vintage autoreclame wordt nog steeds door enkele specialisten aangeboden. Het gros van de belettering wordt tegenwoordig echter uitgevoerd door signmakers die uw teksten en logo’s met behulp van zelfklevende folie op de carrosserie aanbrengen.
Geïntegreerd ontwerp
De laatste jaren is, al dan niet in combinatie met gesneden letters, het gebruik van fullcolour afbeeldingen sterk toegenomen. Levensgrote geprinte visuals maken het mogelijk de impact van de communicatieboodschap enorm te versterken. Zijramen en achterruiten kunnen worden beplakt met speciale ‘one way vision’ raamfolies die zicht naar buiten mogelijk maken. Het ontwerp kan hierdoor volledig worden geïntegreerd met het voertuig. Dit stelt wel eisen aan het design en het vakmanschap van de monteurs die de zelfklevende folie aanbrengen.
Met belettering kun je bedrijfswagens een heel eigen karakter geven, passend bij de huisstijl. Het is ook een relatief goedkope manier om effectieve reclame voor het eigen bedrijf te voeren. De mogelijkheden zijn vrijwel oneindig. En bij een Erkend Signbedrijf bent u altijd verzekerd van een mooi resultaat.
Zelfklevende folie
Voor belettering wordt zelfklevende folie gebruikt. Dit dunne materiaal is in vele kleuren verkrijgbaar, maar kan ook van een print worden voorzien. Het kan in elk gewenste vorm en formaat worden gesneden, van cijfers en letters tot grafische uitingen zoals een logo.
Een belettering is als het ware een grote sticker die op een ondergrond wordt geplakt, dankzij de computer, printer en snijplotter. De teksten en afbeeldingen blijven jarenlang goed en verbleken niet.
De folie kan naderhand weer worden verwijderd zonder sporen achter te laten.
Carwrapping: impactvol & duurzaam
Carwrapping is ook een manier om bedrijfswagens in de huisstijl van de onderneming uit te voeren en tegelijk reclame te maken. De creatieve mogelijkheden zijn eindeloos. Het is bovendien goedkoper en duurzamer dan het opnieuw laten spuiten van de auto in een specifieke kleur en de lak wordt ook nog eens beschermd.
De restwaarde van het voertuig wordt er alleen maar positief door beïnvloed. Bij verkoop of einde leasecontract wordt de folie gewoon verwijderd en komt de originele en goed geconserveerde lak weer tevoorschijn.
Tijdelijk of permanent
Autobelettering of een full carwrap (al dan niet met een reclameboodschap) vraagt een eenmalige investering die vervolgens jaren meegaat. Maar (deel)reclame op een auto of vrachtwagen kan ook uitstekend actiematig worden toegepast. Het Erkend Signbedrijf weet precies welke folie het beste voor dit soort kortstondige promotionele acties kan worden ingezet. Moet het nog tijdelijker van aard dan is het gebruik van magneetstickers ook een optie. Snel en simpel aan te brengen en binnen een handomdraai te verwijderen. Hiermee kan eenvoudig worden ingespeeld op actuele acties en de gebruiker bepaalt zelf wanneer met de autoreclame wordt rondgereden.
Ramen tinten
Het tinten van autoruiten voor meer privacy, voor warmtewering of een luxe uitstraling, behoort ook tot de mogelijkheden. Bescherming tegen UV-straling kan een andere goede reden zijn. Voor al deze toepassingen heeft het signbedrijf een breed scala aan folies. Het zijn de vakkennis en de vaardigheid die er voor zorgen dat de folie een duurzame oplossing is.