C&L Signs: Rebranding SNS naar ASN Bank

In één weekeinde 114 winkels en twee kantoorgebouwen van SNS Bank omtoveren in de huisstijl van ASN Bank. Ronald Burger van Erkend Signbedrijf C&L Signs raakte er niet door in paniek. Twee jaar terug was hij nog betrokken bij het award-winning rebranding project van de T-Mobile-winkels naar Odido.

De vraag om De Volksbank en haar merk SNS onder één naam verder te laten gaan, kwam eind april binnen. Er werd wel gevraagd of de deadline van 1 juli haalbaar was. Meteen zijn er lijnen naar toeleveranciers en monteurs uitgezet om te zorgen dat de materialen en capaciteit geregeld waren.

De enorm krappe deadline op dit project was misschien wel het grootste verschil met het rebranding project van Odido in 2023, waarbij de voorbereiding al negen maanden voor de uitrol van het project begon. Nu moest er snel geïnventariseerd worden om vervolgens  voor alle locaties visuals te ontwerpen en aansluitend de productie op te starten. Nog een groot verschil met het project Odido was dat nu zowel alle signing voor zowel binnen als buiten door C&L Signs werd geproduceerd en gemonteerd.

Toch was er een strakke planning nodig om in een kleine vier dagen deze metamorfose uit te voeren. In totaal ging het om:

  • 67 enkelzijdige lichtbakken
  • 90 fasciapanelen
  • 59 ledteksten
  • 114 koffiecorner panelen
  • 114 Petvilt eekhoorn logo’s
  • Ruim 1500 meter frosted folie
  • Diverse specials

Na afloop van het enerverende montage-weekend kon iedereen met voldoening terugkijken. Een 100% score werd niet in één keer gehaald, maar visueel was voor de klanten van de ASN Bank de ‘look and feel’ compleet. In de week erop zouden de laatste onderdelen worden uitgevoerd.

Kortom, een geslaagd project!