Buitenreclame Jumbo

Vliegende Hollander!

De luchtvaartmaatschappij was presenting partner van de CEV European Beach Volleybal Championship Final, dat werd gehouden in het The Hague Beachstadion in Scheveningen. Het sportieve partnerschap werd bevestigd met het dopen van een speciaal met een ‘vliegende’ beachvolleybalster bestickerd vliegtuig. De bijzondere reclamesticker voor het EK Beach volleybal had een oppervlak van wel 150 m2 en werd door acht monteurs in één werkdag op het vliegtuig aangebracht.

Een prachtig voorbeeld van bijzondere buitenreclame en een knap staaltje vakmanschap.

Vliegensvlug aanbrengen

Een vliegtuig voorzien van reclame uitingen (signs) is wel echt een klus voor de sign expert. Het vraagt om een heel andere techniek dan wordt gebruikt bij het aanbrengen van de standaard huisstijl. Deze worden met verf op het vliegtuig gespoten. Bij tijdelijke promotionele campagnes werken we met speciaal voor de luchtvaart ontwikkelde zelfklevende folie. Folie is sneller aan te brengen dan verf, waarbij je te maken hebt met de droogtijd van verf zelf. Bovendien kan de sticker in zijn geheel vooraf worden geproduceerd. Hiervoor gebruiken we zeefdruktechniek. Zodra het vliegtuig beschikbaar is, hoeft de folie alleen nog te worden aangebracht.

Over de speciale folie is technisch gezien veel te melden, maar hier noemen we voor het gemak de twee belangrijkste eigenschappen. Zelfklevende folie voor vliegtuigen is geperforeerd. Dit is noodzakelijk omdat er bij hogedrukcabines lucht naar buiten toe ontsnapt, wat zonder perforatie blaasjes onder de folie zou opleveren. Daarnaast kan folie temperatuurwisselingen van -70° tot +60° aan en is ook na zes tot negen maanden nog prima te verwijderen. Geen zorgen dus dat de stickers er vanaf vliegen.

Opvallende reclame-uitingen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago of aan een campagne zijn duidelijk een klus voor signbedrijven. Ga voor advies over buitenreclame naar een Erkend Signbedrijf.